AKO PRACUJEME
Naším poslaním je venovať lásku, starostlivosť a čas tým, ktorí sú našou budúcnosťou….deťom.
Naším cieľom je, aby sa Vaše deti naučili spoznávať zaujímavý svet okolo seba v kvalitnom, modernom a harmonickom prostredí.
Deti citlivo a empaticky uvádzame do vekovo zmiešaného kolektívu, kde sa učia vzájomnej úcte k sebe i svojmu okoliu.
Nenútenou formou ich učíme samostatnosti (stolovanie, hygiena, sebaobslužné činnosti…), pričom sa zameriavame na osobnostnú charakteristiku, špecifiká a jedinečnosť dieťaťa. Umocňujeme rozvoj inteligencie a sociálnych zručností dieťaťa. Kladieme dôraz na slušné správanie – citovú výchovu a dobré maniere.
Pri práci sa opierame o týždenný plán, ktorý zahŕňa jednotlivé výchovné zamestnania:
Pondelok: Telesná výchova (zdravotné cviky, rozvoj chôdze, zdokonaľovanie chôdze, podávanie a hádzanie ľahkých predmetov, otužovanie…)
Utorok: Rozumová výchova (oboznamovanie sa s okolitým životným prostredím, oboznamovanie sa s prírodou, rozvíjanie vnímania, pozornosti, rozvíjanie pamäti a predstavivosti, rozvíjanie aktívnej reči..)
Streda: Pracovná výchova (rozvoj samostatnosti, hra s materiálom, hra s plastelínou, hra s pieskom, napodobňovacia hra, konštruktívna hra…)
Štvrtok: Hudobná výchova ( sluchová výchova, počúvanie spevu a hudby, spev, hudobno-pohybová výchova, inštrumentálna činnosť )
Piatok: Výtvarná výchova (obsažná čmáranina s prechodom ku znakovej kresbe, maľovanie, otláčanie, znaková kresba…)
Počas výchovných zamestnaní sa deti striedavo venujú rôznym aktivitám na základe aktuálnych tém, veku a stupňu rozvoja.
Pri práci sa inšpirujeme aj vzdelávacím programom našej Súkromnej materskej školy Best friends nursery s názvom „ Priateľstvo vzdeláva a rozvíja detský svet.“
Mgr. Beáta Bronišová (vedúca zariadenia, opatrovateľka)
Po ukončení Gymnázia vo Vranove n./T. som pokračovala v magisterskom štúdiu na Fakulte humanitných vied UKF v Nitre – odbor sociálna a osvetová práca. Popri štúdiu som absolvovala rozširujúce pedagogické vzdelanie, ukončené štátnou skúškou z pedagogiky – pedagogické minimum. Nasledujúce roky som pôsobila v charitatívnej sociálnej oblasti, ako vedúca zariadenia sociálnych služieb a odborný garant KC. V jasličkách LBFN pracujem od ich vzniku a je mi cťou podieľať sa na tvorbe tohto úžasného miesta. Sama som hrdou mamou troch dospievajúcich detí . Práve pri ich výchove som si naplno uvedomila, že práca s najmenšími ma vnútorne hlboko napĺňa. Veľmi rada pozorujem detskú bezprostrednosť, úprimnosť. Tu vidím, že čas a energia, ktorú do práce investujem má zmysel, keďže deti sú učenlivé, zvedavé , vďačné za pozornosť a zo dňa na deň múdrejšie a múdrejšie…Denne ma učia tešiť sa z maličkostí, brať život viac s ľahkosťou a bezprostrednosťou im vlastnou. Jednoducho sa pri nich vždy môžem aj ja znova aspoň na chvíľu stať „dieťaťom“.
Pri svojej práci sa riadim krédom: „ Dieťa nie je nádoba, ktorú treba naplniť, ale pochodeň, ktorú treba zapáliť “
Andrea Krasuľová (opatrovateľka)
Práca s deťmi je krásna, no nie vždy ľahká, keďže som aj ja matkou dvoch detí. Počas svojho predchádzajúceho pôsobenia som mala možnosť pracovať s deťmi v materskom centre Slniečko vo Vranove nad Topľou. Po ukončení štúdia na SSOŠP v Humennom som dostala ponuku pracovať ako pedagogický asistent v SMŠ, odkiaľ som neskôr prestúpila na pozíciu opatrovateľka detí v jasličkách Little Best friends nursery. Pri svojej práci sa držím kréda: „ Jediný spôsob, ako byť skutočne spokojný, je veriť, že to, čo robíte, je skvelá práca. A jediný spôsob, ako robiť skvelú prácu, je milovať to, čo robíte.“
Andrea Bezeková Tačárová (manažér kvality, lektor AJ)
Ako lektor AJ si dovolím podotknúť, že pobyt v anglicky hovoriacej krajine je najlepšia príležitosť pre zdokonalenie sa v cudzej reči, jej výslovnosti a spoznaní hovorenej angličtiny ako takej. Kvalifikácia alebo skúsenosti učiteľa anglického jazyka by mali byť založené aj na pravidelných rozhovoroch s rodeným hovorcom (native speakerom), alebo pobytom v danej krajine. Dvanásťročné pôsobenie vo Veľkej Británii ma podnietilo k napísaniu a realizácii vlastnej metódy výučby AJ pod názvom „Understanding“ (Osvojovanie si hovorenej angličtiny v predškolskom veku). Angličtina je zábavná a zaujímavá a jej učenie zameriavame na opakujúce sa rituály denného režimu, ktorým deti najprv porozumeli v domácom jazyku – čas olovrantu, čítania, hrania sa, cvičenia a pod. a potom sme tieto činnosti spojili s anglickým jazykom. Opakovaním slov a fráz v anglickom jazyku na dennej báze sa deti učia vnímať cudzí jazyk podobne ako rodný jazyk a nevnímajú ho odlišne a stresujúco.
AKO VYZERÁ NÁŠ DEŇ
Little Best friends nursery má vypracovaný denný režim a týždenný plán, ktorý dôsledne dodržiavame. Je podľa nás dôležité, aby si deti zvykli na pravidelnosť, ktorá sa stane oporou v ich meniacom sa svete. Na druhej strane sa flexibilne staviame k potrebám a záľubám detí, nepredvídateľným okolnostiam a výkyvom počasia a preto ukážka denného poriadku je len orientačná a nie smerodajná.
DENNÝ PORIADOK
7:00 – 8:45 Príchod detí, privítanie, voľné hry a činnosti – FREE PLAY- deti sa hrajú podľa vlastného výberu – sledujeme správanie, komunikáciu, napredovanie dieťatka
8:45 – 9:00 Ranné cvičenia, spoločné hry, skupinové aktivity, ranný kruh – SPEAKING TIME – rozvoj slovnej zásoby
9:00 – 9:30 Hygiena, desiata – SNACK TIME – počas desiatej a olovrantu ponúkame deťom širší výber ovocia a zeleniny na SHARING PLATE – učíme tým deti podeliť sa
9:30 – 10:00 Výchovné zamestnania
10:00 – 11:30 Pobyt vonku, malé batoľatá spánok
11:30 – 12:00 Hygiena, obed
12:00 – 14:30 Odpočinok, poobedňajší spánok, postupné prebúdzanie – NAP TIME
14:30 – 15:00 Hygiena, olovrant – SNACK TIME
15:00 – 16:00 Voľné hry podľa záujmu detí, odchod detí domov
Najnovšie komentáre